Wednesday, December 22, 2010

Aku ingin menangis disini;


Melihat awan angkasa semakin hitam, air takungnya sudah penuh, sebentar nanti turun hujan dalam hati, hujan menurun rahmat Tuhan pencipta langit-langit yang tadi biru~

Setiap rasa yang pahit mengamit setiap perasaan ku,
Biar ku dikata lelaki hingusan kerana menangis,
Katakan apa sahaja tentang diriku, ku benarkan ~
Aku ingin membaca buku yang suda lama terbuku dalam hati ku,
Sebuah buku tangisan berpanjangan.

Ya dan benar belaka dikala ini~

Aku si lemah,
Aku si cerca ,
Aku si derita,
Aku si sirna,
Aku si air mata.

Lemah tak bermaya hamba si lembah hina ini.
Biar aku menangis sebentar cuma, sebentar sahaja. Boleh?
Melepas sengara dan derita,
Agar benciku bisa pergi bersama airmata ini.

Teresak-esak menutup wajah tangis,
"Aku malu melihat diri bila dalam menangis"


No comments:

Post a Comment