Sunday, August 29, 2010

Pilih atau memilih.

Keperluan dan kehendak manusia itu tak sama sekali, terbias dari hati dan kemahuan yang tak pernah selari dengan pengetahuan otak,ego,ID dan SUPEREGO manusia.

Ada manusia itu hanya itu sahaja pilihannya, dia tak diberi pilihan untuk memilih kerana itulah sahaja pilihan terbaik tetapi dia berjaya dengan pilihan itu. ADAKAH MANUSIA ITU BERSYUKUR?

Ada manusia diberi pilihan untuk memilih antara dua, mana yang terbaik untuknya tetapi dia gagal untuk memilih kerana dia mahu dengan dua2 pilihan itu. ADAKAH MANUSIA ITU BERFIKIR?

Tuhan memberi kita peluang untuk membaiki satu persatu kesalahan dan kesilapan yang berulang semasa memilih. Supaya kita nampak,salah yang tercanai. Apa yang pasti?Sudah kah kita membuat pilihan dengan tepat dalam hidup ini? Jgn sia-siakan jawapan yang kita ada dan terbaik kerana jawapan itu takkan datang berganti,padabila ia pergi. IANYA MENJADI TANDA TANYA?

Apa yang pasti, aku sudah membuat sudah membuat PILIHAN TERBAIK dan bukannya JALAN KELUAR,bagiku JALAN KELUAR itu umpama kita melarikan diri dari apa yang kita hadapi. ITU SIA_SIA.

Sampai bila harus kita memilih? Bila berkata "Maaf ku tak bisa memilihmu". Keputusan telah dibuat walaupun hati.........................

No comments:

Post a Comment