Friday, May 7, 2010

Tamat Akhirnya

Akhirnya.. Fuhh... Aku menghembus lega.. exam sem 2 berakhir juga.. Paper terakhir, kaedah penyelidikan..bila ku renung kembali semua subjek yang kutempuhi..harapan untuk mendapat 3.0 mungkin jauh dari pandangan mata..apatah lagi untuk mengengam..Semester ini tak taulah kenapa byk sgt dugaannya.. Hampir aku jatuh..tapi aku masih boleh berfikiran waras untuk menempuhi segala rintangan yang mendatang...hmmm.. pejam celik..pejam celik...da hampir setahun aku bergelar pelajar..Bila ku kenangan kembali..byk suka duka yang ku tempuhi..ada pahit..tak kurang manisnya...dalam hampir setahun ini..banyak perkara yang telah berlaku...namun, apa yang pasti..ianya mematangkan pemikiran.. Lagi 2 tahun akan kutempuhi semua ini..aku takut pemikiran dan hati ku smpai ke penghujungannya..tiada lagi minat untuk belajar...dan sudah tak mampu..tapi kerana aku hendak berjaya..ku tempuhi juga...Adui, apa la yang ku fikirkan ini.. sepatutnya tidak keluar pun disini..tapi apa yang terlintas dari pemikiran..tangan ni laju ja mau menaip... Sudah lama aku tak bermuhasabah kendiri..menilai sejauh mana kemampuan ku setahun ini..banyak kah memberi faedah kepada keluarga? kawan2? apa yang ku buat selamat setahun ini.. ini ku kenang kembali..demi matlamat yang ingin ku gapai..merubah nasib keluarga.. pasti semua ada niat yang sama...tapi caranya...amatlah berbeza..mampukah aku hadapi?? tanggungjawab sebagai seorang anak yang paling atas..arhhhh.... atau banyakkah kesilapan yang telah ku lakukan??apa lagi?? buntu sendiri aku bila aku berfikir.. aku ingin menangis atas kejayaan ku..tapi ku tak pernah merasakannya..

No comments:

Post a Comment