Sunday, May 30, 2010

Sampai bila??


Until??
Apa kah yg kurasakan ketika ini..Pedih, sengsara, sedih, duka, pilu, kesima, terasa terlalu pahit ku rasakan. Knpa ssh sgt cinta kali ini? Apakah silapku sehingga aku jadi bgini. Terasa dipermainkan, terasa diperbodohkan, terasa diabaikan, terasa diperkotak-katikan, terasa tidak dihargai. Aku tak minta cinta ku dibalas, aku tak minta cinta ku diagungkan, Ya Allah...Hanya namaMu mampu ku sebut. Betapa sakitnya terasa di dalam hatiku. Bengkak. Luka. Calar. Berlinangan air mataku.
Cukuplah sekadar kau hargai cinta ku ini, tanpa ada orang lain dihatimu. Adakah terlalu susah permintaan hatiku? mmg terlalu susah bagimu dan mmg terlalu susah bagi ku untuk menerima. Dugaan ini kenapa terlalu sukar bagiku untuk menghadapi. Adakah kau tidak memahami? atau aku yang tak mampu untuk memahami hatimu.
Sabar??
Sampai bila harus ku bersabar? Ketahuilah kesabaran ku ada batasnya. Sampai waktunya, jgn smpai aku menghempas segala. Aku pun tak mengerti mengapakah aku terlalu sabar untuk kali ini. Mungkinkah aku sudah putus asa dan kau tidak pernah sama sekali?
Mohon?
Ku pohon, kesabaranku setinggi gunung, kesabaranku seteguh karang dilaut, kesabaranku dibarisi airmata, airmata penemanku tika ini..

No comments:

Post a Comment